日本全国自由に旅する!夢のレンタカー回送ドライバー生活

本ページは広告、PR、プロモーションが含まれています

MENU

米大統領選バイデン勝利現地から演説生中継 場所と演説の内容全文

米大統領選2020 現地から中継 演説の内容

米大統領選2020 現地から中継 演説の内容

日本時間8日午前10時40分ころからアメリカ大統領選で勝利をしたバイデン氏が地元、デラウェア州で演説を行い現地から生中継で演説をおこないました。

バイデン氏の演説場所:デラウェア州

 

バイデン大統領の勝利演説内容

バイデン前副大統領は地元のデラウェア州で演説を行い、「私はアメリカを再び世界で尊敬される国にするために選ばれた。この国の市民は明らかな勝利をもたらした。人々の勝利だ。大統領選挙でかつてないほどの票を投じたのだ」と演説しました

 

以下演説で話された内容

  • 赤の州でも青の州でもなくアメリカ合衆国しかない
  • 私に信頼と自信をくれて光栄です
  • 構造的な人種差別に取り組む
  • トランプ大統領に投票した人々もみなにチャンスを与えましょう。厳しい対立をやめて相手の話に耳を傾け、敵として扱うのをやめましょう。私たちはアメリカ人なのです
  • 構造的な人種差別に取り組む
  • 私は民主党員だがすべてのアメリカ人の大統領となる。私に投票した人もしなかった人も、相手を敵のように扱うのはいま、ここでやめよう
  • 来年1月20日に新型コロナウイルスの対策を始めるため、今月9日に科学者や専門家のグループを指名する。
  • アメリカを一言で定義するなら、それは『可能性』だ。アメリカは決してあきらめない
  • 「世界がアメリカを見ている。アメリカは世界を導く灯台だと信じている
  • 共産党と民主党で協力して進めて行く努力をする

 バイデン氏 演説原文

 HELLO. MY FELLOW AMERICANS. [CHEERS AND APPLAUSE]
AND THE PEOPLE WHO BROUGHT ME TO DANCE, DELAWARIANS. I SEE MY BUDDY TOM CARPENTER DOWN THERE. I THINK THE GOVERNOR IS AROUND. IS THAT ROSEANN? IS THAT THE FORMER GOVERNOR? MOST IMPORTANTLY, MY SISTER VALERIE. ANYWAY. [CHEERS AND APPLAUSE]
FOLKS, THE PEOPLE OF THIS NATION HAVE SPOKEN. THEY HAVE DELIVERED US A CLEAR VICTORY. A CONVINCING VICTORY. A VICTORY FOR WE, THE PEOPLE. WE WON WITH THE MOST VOTES EVER CAST ON A PRESIDENTIAL TICKET IN THE HISTORY OF THE NATION. 74 MILLION. [CHEERS AND APPLAUSE] WELL I MUST ADMIT IT SURPRISED ME. TONIGHT WE ARE SEEING ALL OVER THIS NATION, ALL CITIES AND ALL PARTS OF THE COUNTRY, INDEED ACROSS THE WORLD, AN OUTPOURING OF JOY, OF HOPE, RENEWED FAITH IN TOMORROW TO BRING A BETTER DAY. AND I'M HUMBLED BY THE TRUST AND CONFIDENCE YOU HAVE PLACED IN ME. I PLEDGE TO BE A PRESIDENT WHO SEEKS NOT TO DIVIDE, BUT UNIFY. WHO DOESN'T SEE RED STATES AND BLUE STATES, ONLY SEES THE UNITED STATES. [CHEERS AND APPLAUSE]
I WORK WITH ALL MY HEART WITH THE CONFIDENCE OF THE WHOLE PEOPLE TO WIN THE CONFIDENCE OF ALL OF YOU. AND FOR THAT IS WHAT I BELIEVE AMERICA IS ABOUT. IT IS ABOUT PEOPLE. AND THAT IS WHAT OUR ADMINISTRATION WILL BE ALL ABOUT. I SOUGHT THIS OFFICE TO RESTORE THE SOUL OF AMERICA, TO REBUILD THE BACKBONE OF THIS NATION, THE MIDDLE CLASS, AND TO MAKE AMERICA RESPECTED AROUND THE WORLD AGAIN. [CHEERS AND APPLAUSE] AND TO UNITE US HERE AT HOME. IT IS THE HONOR OF MY LIFETIME THAT SO MANY MILLIONS OF AMERICANS HAVE VOTED FOR THAT VISION. NOW THE WORK OF MAKING THAT VISION IS REAL. FOLKS, AS I SAID MANY TIMES BEFORE, I'M JILL'S HUSBAND. [CHEERS AND APPLAUSE]
AND I WOULD NOT BE HERE WITHOUT HER LOVE AND TIRELESS SUPPORT. AND MY SON HUNTER AND MY DAUGHTER AND ALL OUR GRANDCHILDREN AND THEIR SPOUSES AND ALL OUR FAMILY. THEY ARE MY HEART. JILL IS A MILITARY MOM, AN EDUCATOR. SHE DEDICATED HER LIFE TO EDUCATION. TEACHING IS NOT JUST WHAT SHE DOES, IT IS WHO SHE IS. FOR AMERICAN EDUCATORS, IT IS A GREAT DAY FOR Y'ALL. [CHEERS AND APPLAUSE]
YOU'RE GOING TO HAVE ONE OF YOUR OWN IN THE WHITE HOUSE. AND JILL IS GOING TO MAKE A GREAT FIRST LADY. I AM SO PROUD OF HER. [HONKING]
I WILL HAVE THE HONOR -- YOU JUST HEARD FROM KAMALA HARRIS. WHO WILL MAKE HISTORY AS THE FIRST WOMAN, THE FIRST BLACK WOMAN, THE FIRST WOMAN FROM SOUTH ASIAN DESCENT, THE FIRST IMMIGRANT EVER ELECTED TO THIS COUNTRY. [CHEERS AND APPLAUSE] DON'T TELL ME IT IS NOT POSSIBLE IN THE UNITED STATES. IT'S LONG OVERDUE. AND WE ARE REMINDED TONIGHT OF THOSE WHO FOUGHT SO HARD FOR SO MANY YEARS TO MAKE THIS HAPPEN. ONCE AGAIN AMERICA HAS BENT THE ARC OF THE MORAL UNIVERSE MORE TOWARD JUSTICE. KAMALA, DOUG, LIKE IT OR NOT, YOU'RE FAMILY. YOU HAVE BECOME AN HONORARY BIDEN. THERE IS NO WAY OUT. FOR ALL OF YOU WHO VOLUNTEERED AND WORKED THE POLLS IN THIS PANDEMIC, LOCAL ELECTED OFFICIALS, YOU DESERVE A SPECIAL THANKS FROM THE ENTIRE NATION. [CHEERS AND APPLAUSE]

AND TO MY CAMPAIGN TEAM AND ALL THE VOLUNTEERS AND ALL WHO GAVE SO MUCH OF THEMSELVES TO MAKE THIS MOMENT POSSIBLE, IOU EVERYTHING -- I OWE YOU EVERYTHING. ALL THOSE WHO SUPPORTED US, I AM PROUD OF THE CAMPAIGN WE BUILT AND RAN. I AM PROUD OF THE COALITION WE PUT TOGETHER. DEMOCRATS, REPUBLICANS, INDEPENDENTS, PROGRESSIVES, MODERATES, CONSERVATIVE, YOUNG, OLD, RURAL, SUBURBAN, GAY, STRAIGHT, TRANSGENDER, NATIVE AMERICAN. I MADE IT, ESPECIALLY IN THOSE MOMENTS WHEN THE CAMPAIGN WAS AT ITS SLOWEST, THE AFRICAN-AMERICAN IMMUNITY -- COMMUNITY STOOD UP AGAIN FOR ME. [CHEERS AND APPLAUSE] YOU ALL HAD MY BACK AND I WILL HAVE YOURS. I SAID AT THE OUTSET, I WANTED TO REPRESENT THIS CAMPAIGN, TO MAKE IT LOOK LIKE AMERICA. WE HAVE DONE THAT. FOR ALL THOSE OF YOU WHO VOTED FOR PRESIDENT TRUMP, I UNDERSTAND THE DISAPPOINTMENT TONIGHT. I LOST A COUPLE TIMES MYSELF. NOW LET'S GIVE EACH OTHER A CHANCE. [CHEERS AND APPLAUSE] [HONKING]

IT IS TIME TO PUT AWAY THE HARSH RHETORIC, LOWER THE TEMPERATURE, SEE EACH OTHER AGAIN, LISTEN TO EACH OTHER AGAIN, AND TO MAKE PROGRESS, WE HAVE TO STOP TREATING OUR OPPONENTS AS AN ENEMY. THEY ARE NOT OUR ENEMIES, THEY ARE AMERICANS. THEY ARE AMERICANS. [CHEERS AND APPLAUSE] THE BIBLE TELLS US TO EVERYTHING THERE IS A SEASON, A TIME TO BUILD, A TIME TO REAP AND A TIME TO SOW AND A TIME TO HEAL. THIS IS THE TIME TO HEAL IN AMERICA. [HONKING] NOW THIS CAMPAIGN IS OVER, WHAT IS THE WILL OF THE PEOPLE? WHAT IS OUR MANDATE? I BELIEVE IT IS THIS -- AMERICA HAS CALLED UPON US TO MARSHAL THE FORCES OF DECENCY, THE FORCES OF FAIRNESS, TO MARSHAL THE FORCES OF SCIENCE AND FORCES OF HOPE IN THE GREAT BATTLES OF OUR TIME. THE BATTLE TO CONTROL THE VIRUS. THE BATTLE TO BUILD PROSPERITY. THE BATTLE TO SECURE YOUR FAMILY'S HEALTH CARE. THE BATTLE TO ACHIEVE RACIAL JUSTICE AND ROOT OUT SYSTEMIC RACISM IN THIS COUNTRY. [CHEERS AND APPLAUSE] AND THE BATTLE TO SAVE OUR PLANET BY GETTING CLIMATE UNDER CONTROL. THE BATTLE TO RESTORE DECENCY, DEFEND DEMOCRACY, AND GIVE EVERYONE IN THIS COUNTRY A FAIR SHOT. THAT IS ALL THEY ARE ASKING FOR, A FAIR SHOT. FOLKS, OUR WORK BEGINS WITH GETTING COVID UNDER CONTROL. WE CANNOT REPAIR THE ECONOMY OR RELISH LIFE'S MOST PRECIOUS MOMENTS HUGGING OUR GRANDCHILDREN, BIRTHDAYS, GRADUATIONS, ALL THE MOMENTS THAT MATTER MOST TO US, UNTIL WE GET IT UNDER CONTROL. ON MONDAY, I WILL NAME A GROUP OF LEADING SCIENTISTS AND EXPERTS AS TRANSITION ADVISORS TO HELP TAKE THE BIDEN-HARRIS PLAN AND CONVERT IT INTO AN ACTION BLUEPRINT THAT WILL RESTORE IT ON JANUARY 2020, 20 - - 20, 2021. THAT PLAN WILL BE CONSTRUCTED OUT OF COMPASSION, EMPATHY AND CONCERN. I WILL SPARE NO EFFORT, NONE, OR ANY COMMITMENT TO TURN AROUND THIS PANDEMIC. FOLKS, I AM A PROUD DEMOCRAT. [CHEERS AND APPLAUSE] BUT I WILL GOVERN AS AN AMERICAN PRESIDENT. I WILL WORK AS HARD FOR THOSE WHO DIDN'T VOTE FOR ME AS THOSE WHO DID. LET THIS GRIM ERA OF DEMONIZATION IN AMERICA BEGIN TO END HERE AND NOW. [CHEERS AND APPLAUSE] REFUSAL OF DEMOCRATS AND REPUBLICANS TO COOPERATE WITH ONE ANOTHER IS NOT SOME MYSTERIOUS FORCE BEYOND OUR CONTROL, IT IS A DECISION, A CHOICE WE MAKE. IF WE DECIDE NOT TO COOPERATE, WE CAN DECIDE TO COOPERATE. I BELIEVE THIS IS PART OF THE MANDATE GIVEN TO US FROM THE AMERICAN PEOPLE. THEY WANT US TO COOPERATE IN THEIR INTERESTS. THAT IS THE CHOICE I WILL MAKE. I WILL CALL ON CONGRESS, DEMOCRATS AND REPUBLICANS ALIKE, TO MAKE THAT CHOICE WITH ME. THE AMERICAN STORY IS ABOUT A -- ABOUT SLOW, YET WIDENING THE OPPORTUNITIES IN AMERICA. TOO MANY DREAMS HAVE BEEN DIFFERED FOR TOO -- DEFERRED FOR TOO LONG. NO MATTER THEIR RACE, FAITH, IDENTITY OR DISABILITY. FOLKS, AMERICA HAS ALWAYS BEEN SHAPED BY INFLECTION POINTS, BY MOMENTS IN TIME WHERE WE MADE OUR DECISIONS ABOUT WHO WE ARE AND WHAT WE WANT TO BE. LINCOLN IN 1860 COMING TO SAVE THE UNION. FDR IN 1932 PROMISING A BELEAGUERED COUNTRY A NEW DEAL. JFK IN 1960 PLEDGING A NEW FRONTIER. AND 12 YEARS AGO, WHEN BARACK OBAMA MADE HISTORY, HE TOLD US YES, WE CAN. [CHEERS AND APPLAUSE] [HONKING] Show Less Text

FOLKS, WE STAND AT AN INFLECTION POINT. WE HAVE THE OPPORTUNITY TO BEAT DESPAIR, TO BUILD PROSPERITY AND PURPOSE. WE CAN DO IT. I LONG TALKED ABOUT THE BATTLE FOR THE SOUL OF AMERICA. WE MUST RESTORE THE SOUL OF AMERICA. OUR NATION IS SHAPED BY THE CONSTANT BATTLE BETWEEN OUR BETTER ANGELS AND OUR DARKEST IMPULSES. IT'S TIME FOR OUR BETTER ANGELS TO PREVAIL. TONIGHT, THE WHOLE WORLD IS WATCHING AMERICA. AND I BELIEVE AT OUR BEST, AMERICA IS A BEACON FOR THE GLOBE. WE WILL LEAD NOT ONLY BY THE EXAMPLE OF OUR POWER, BUT BY THE POWER OF OUR EXAMPLE. [CHEERS AND APPLAUSE]

I HAVE ALWAYS BELIEVED, AND MANY HEARD MY H -- HEARD ME SAY WE CAN DEFINE AMERICA IN ONE WORD, POSSIBILITY. THAT IN AMERICA EVERYONE SHOULD BE GIVEN AN OPPORTUNITY TO GO AS FAR AS THEIR DREAM AND GOD-GIVEN ABILITY WILL TAKE THEM. YOU SEE, I BELIEVE IN THE POSSIBILITY OF THIS COUNTRY. WE ARE ALWAYS LOOKING AHEAD, AHEAD TO AN AMERICA THAT IS FREER AND MORE JUST, THAT TREATS JOBS WITH DIGNITY AND RESPECT, AN AMERICA THAT CURES DISEASES LIKE CANCER AND ALZHEIMER, AN AMERICA THAT NEVER LEAVES ANYONE BEHIND. AHEAD TO AN AMERICA THAT NEVER GIVES UP, NEVER GIVES IN. [CHEERS AND APPLAUSE]
THIS IS A GREAT NATION. IT HAS ALWAYS BEEN A BAD BET TO BET AGAINST AMERICA. THIS IS THE UNITED STATES OF AMERICA. THERE HAS NEVER BEEN ANYTHING WE HAVE NOT BEEN ABLE TO DO WHEN WE HAVE DONE IT TOGETHER. FOLKS, IN THE LAST STAGES OF THE CAMPAIGN, I BEGAN THINKING ABOUT A HYNMN THAT MEANS A LOT TO ME AND MY FAMILY THAT CAPTURES THE FAITH THAT SUSTAINS ME AND WHICH I BELIEVE SUSTAINS AMERICA. AND I HOPE IT CAN PROVIDE COMFORT AND SOLEMN TO THE AMERICANS WHO LOST A LOVED ONE TO THIS TERRIBLE VIRUS THIS YEAR. OUR HEARTS GO OUT TO EACH AND EVERY ONE OF YOU. HOPEFULLY THIS HYMN GIVES YOU SOLEMN. IT GOES LIKE THIS -- AND HE WILL RAISE YOU UP ON EAGLE'S WINGS, AND MAKE YOU A SIGN LIKE THE SUN AND HOLD YOU IN THE PALM OF HIS HAND. TOGETHER ON EAGLE'S WINGS WE EMBARK ON THE WORK GOD CALLED UPON US TO DO WITH FULL HEARTS AND STEADY HANDS, WITH FAITH IN AMERICA AND IN EACH OTHER, WITH LOVE OF COUNTRY, A THIRST FOR JUSTICE. LET IT BE THE NATION THAT WE KNOW WE CAN BE, A NATION UNITED, A NATION STRENGTHENED, A NATION HEALED. THE UNITED STATES OF AMERICA, LADIES AND GENTLEMEN, THERE HAS NEVER BEEN ANYTHING WE HAVE TRIED AND NOT BEEN ABLE TO DO. REMEMBER, AS OUR GRANDPOP SAID WHEN WE WALKED OUT OF OUR HOME, HE SAID JOE, KEEP THE FAITH. OUR GRANDMOTHER WHEN SHE WAS ALIVE SAID NO, SPREAD THE FAITH. MAY GOD BLESS AMERICA AND MAY GOD PROTECT OUR TROOPS. THANK YOU. [CHEERS AND APPLAUSE] [HONKING]

 

日本語翻訳 グーグル翻訳

こんにちは。私の仲間のアメリカ人。 【歓声と拍手】
そして、私をダンスに連れて行った人々、DELAWARIANS。私はそこに私の仲間のトム・カーペンターを見ました。私は知事が周りにいると思います。それはロザンヌですか?それは前知事ですか?最も重要なのは、私の妹のヴァレリーです。とにかく。 【歓声と拍手】
フォークス、この国の人々は話しました。彼らは私たちに明確な勝利をもたらしました。説得力のある勝利。私たち、人々のための勝利。私たちは、国の歴史の中で大統領のチケットに投じられた最も多くの投票で勝ちました。 7400万。 [歓声と拍手]私はそれが私を驚かせたことを認めなければなりません。今夜、私たちはこの国、すべての都市、そして国のすべての地域で、世界中で、喜びの溢れ、希望の溢れ、明日、より良い日をもたらすために新たな信仰を見ています。そして、私はあなたが私に置いた信頼と自信に悩まされています。私は、分裂しないことを求める大統領になることを誓いますが、統一します。赤い州と青い州を見ない人は、アメリカ合衆国だけを見ます。 【歓声と拍手】
私は、すべての人の自信を持って、すべての人の自信を勝ち取るために、心を尽くして働きます。そしてそれが私がアメリカについて信じていることです。それは人々についてです。そして、それが私たちの管理がすべてについて行うことです。私はこの事務所に、アメリカの魂を取り戻し、この国のバックボーンである中産階級を再建し、アメリカを再び世界中で尊敬させるように働きかけました。 [歓声と拍手]そして私たちをここで団結させるために。何百万人ものアメリカ人がそのビジョンに投票したことは、私の生涯の名誉です。今、そのビジョンを作る作業は本物です。フォークス、私が前に何度も言ったように、私はジルの夫です。 【歓声と拍手】
そして、私は彼女の愛と疲れを知らないサポートなしではここにいません。そして私の息子ハンターと私の娘と私たちのすべての孫とその配偶者と私たちのすべての家族。彼らは私の心です。ジルは軍の母親であり、教育者です。彼女は彼女の人生を教育に捧げました。教えることは彼女がすることだけではありません、それは彼女が誰であるかです。アメリカの教育者にとって、それはすべての人にとって素晴らしい日です。 【歓声と拍手】
あなたはホワイトハウスにあなた自身のものを持っているつもりです。そしてジルは素晴らしいファーストレディを作るつもりです。私は彼女をとても誇りに思っています。 [HONKING]
私は名誉を持っています-あなたはカマラハリスから聞いただけです。誰が最初の女性、最初の黒人女性、南アジアの子孫からの最初の女性、この国に選出された最初の移民として歴史を作るのか。 [歓声と拍手]米国では不可能だと言わないでください。それは長い間遅れています。そして、私たちは、これを実現するために何年にもわたって非常に苦労した人々の今夜を思い出します。もう一度、アメリカは道徳的な宇宙の弧を正義に向けて曲げました。カマラ、ダグ、好きかどうか、あなたは家族です。あなたは名誉の入札者になりました。逃げ道はありません。このパンデミックな地方選挙で選ばれた公務員の世論調査にボランティアとして参加したすべての人にとって、あなたは国全体からの特別な感謝に値します。 【歓声と拍手】

そして、私のキャンペーンチームとすべてのボランティア、そしてこの瞬間を可能にするために自分たちの多くを与えてくれたすべての人に、IOUすべて-私はあなたにすべてを負っています。 私たちをサポートしてくれたすべての人たち、私は私たちが構築して実行したキャンペーンを誇りに思っています。 私は私たちが一緒に結んだ連合を誇りに思っています。 民主党員、共和党員、独立派、進歩主義者、穏健派、保守派、若者、老人、地方、郊外、ゲイ、異性愛者、トランスジェンダー、ネイティブアメリカン。 私はそれを作りました、特にキャンペーンが最も遅くなったとき、アフリカ系アメリカ人の免疫-コミュニティは私のために再び立ち上がった。 [歓声と拍手]あなたはすべて私の背中を持っていました、そして私はあなたを持っています。 私は最初に、このキャンペーンを代表して、アメリカのように見せたいと言いました。 私たちはそれをしました。 トランプ大統領に投票したすべての人のために、私は失望の瞬間を理解しています。 私は自分自身を数回失った。 それでは、他の人にチャンスを与えましょう。 [歓声と拍手] [ホーン]

過酷なレトリックを片付け、温度を下げ、もう一度見て、もう一度聞いて、進歩を遂げる時が来ました。私たちは敵を敵として扱うのをやめなければなりません。彼らは私たちの敵ではなく、アメリカ人です。彼らはアメリカ人です。 [歓声と拍手]聖書は、季節、建てる時、刈り取る時、蒔く時、そして癒す時があることをすべて教えてくれます。これはアメリカで癒す時です。 [HONKING]このキャンペーンは終了しましたが、人々の意志は何ですか?私たちの使命は何ですか?私はそれがこれであると信じています-アメリカは私たちに、私たちの時代の偉大な戦いの中で、科学の力と希望の力をマーシャリングするために、良識の力、公正のフォースをマーシャルするように呼びかけました。ウイルスを制御するための戦い。繁栄を築くための戦い。あなたの家族の健康管理を確保するための戦い。この国で人種的正義を達成し、体系的人種差別を根絶するための戦い。 [歓声と拍手]そして気候を制御下に置くことによって私たちの惑星を救うための戦い。品位を回復し、民主主義を擁護し、この国のすべての人に公正なショットを与えるための戦い。彼らが求めているのはそれだけです、フェアショット。フォークス、私たちの仕事は、制御下でCOVIDを取得することから始まります。私たちは、経済を修復したり、私たちの孫、誕生日、卒業式、私たちにとって最も重要なすべての瞬間を抱きしめている人生の最も貴重な瞬間を、私たちが制御下に置くまで、修復することはできません。月曜日に、私は一流の科学者と専門家のグループを移行アドバイザーとして指名し、バイデンハリス計画を採用し、2020年1月20日から20日までにそれを復元するアクションブループリントに変換するのを支援します。その計画は思いやり、共感、懸念から構築されました。私は、このパンデミックを回避するための努力、なし、またはいかなる約束も惜しみません。フォークス、私は誇り高き民主党員です。 [歓声と拍手]しかし、私はアメリカ大統領として統治します。私は、投票した人のように私に投票しなかった人のために一生懸命働きます。アメリカでの悪魔化のこの厳しい時代は、ここでそして今終わり始めましょう。 [歓声と拍手]民主党員と共和党員が互いに協力することを拒否することは、私たちのコントロールを超えた不思議な力ではありません。それは私たちが行う決定であり、選択です。協力しないことを決定した場合、協力することを決定できます。私はこれがアメリカ人から私たちに与えられた義務の一部であると信じています。彼らは私たちが彼らの利益のために協力することを望んでいます。それが私がする選択です。私は議会、民主党員、共和党員に同様に電話をかけて、私と一緒にその選択をします。アメリカの物語はAについてです-ゆっくりですが、アメリカでの機会を広げています。あまりにも多くの夢があまりにも多くの人のために差別化されました-あまりにも長い間延期されました。彼らの人種、信仰、アイデンティティまたは障害は問題ではありません。フォークス、アメリカは常に変曲点によって、私たちが誰であるか、そして私たちが何になりたいかについて私たちが決定を下した瞬間によって形作られてきました。ユニオンを救うためにやってくる1860年のリンカーン。 1932年のFDRは、信頼できる国にニューディールを約束しました。 1960年のJFKは新しいフロンティアを誓約しました。そして12年前、バラク・オバマが歴史を作ったとき、彼は私たちにそう言った、私たちはできる。 [歓声と拍手] [ホーン]テキストを少なく表示

フォークス、私たちは変曲点に立っています。私たちは絶望を打ち負かし、繁栄と目的を築く機会があります。私たちはそれを行うことができます。私はアメリカの魂のための戦いについて長い間話しました。私たちはアメリカの魂を取り戻さなければなりません。私たちの国は、私たちのより良い天使と私たちの最も暗い衝動の間の絶え間ない戦いによって形作られています。私たちのより良い天使が勝つ時が来ました。今夜、全世界がアメリカを見ています。そして私は最善を尽くして信じています、アメリカは地球のためのビーコンです。私たちは、私たちの力の例だけでなく、私たちの例の力によってもリードします。 【歓声と拍手】

私はいつも信じていました、そして多くの人が私のHを聞いた-私たちはアメリカを一言で定義できると私に言った、可能性。アメリカでは、誰もが彼らの夢と神から与えられた能力が彼らを奪うのと同じくらい遠くに行く機会を与えられるべきです。あなたが見る、私はこの国の可能性を信じています。私たちは常に、より自由でより公正なアメリカ、尊厳と敬意を持って仕事を扱うアメリカ、癌やアルツハイマー病のような病気を治療するアメリカ、誰も置き去りにしないアメリカを待ち望んでいます。決してあきらめない、決してあきらめないアメリカに向かって。 【歓声と拍手】
これは素晴らしい国です。それは常にアメリカに対して悪い賭けでした。これはアメリカ合衆国です。私たちが一緒にそれをしたとき、私たちがすることができなかったことは決してありませんでした。フォークス、キャンペーンの最後の段階で、私は私にとって多くのことを意味する賛美歌と、私を支え、私がアメリカを支えていると信じている信仰を捕らえている私の家族について考え始めました。そして私はそれが今年この恐ろしいウイルスに愛する人を失ったアメリカ人に快適さと厳粛さを提供できることを願っています。私たちの心はあなたの一人一人に出かけます。うまくいけば、この賛美歌はあなたに厳粛さを与えます。それはこのようになります-そして彼はあなたをイーグルの翼で持ち上げ、あなたを太陽のようにサインさせ、あなたを彼の手のひらに抱きしめます。 EAで一緒に

 

www3.nhk.or.jp

 

ハリス副大統領の勝利演説

ハリス副大統領の勝利演説

ハリス副大統領の勝利演説

バイデン大統領の演説の前に演説した副大統領のハリス上院議員は「アメリカの民主主義は当然のものとして受け止めるのではなく努力をともなうものだ。私たちにはよりよい未来をつくる力がある。アメリカの新しい日となった。そして、記録的な投票率をもたらすほど多くの人に投票しもらって感謝しています。みなさんは希望や科学、良識や真実を選びました。バイデン氏をアメリカの大統領として選んだのです」演説しました。